Cumartesi, Nisan 19, 2008

Spiritualized - Songs In A&E

Albüm için yazmaya giriştim ama ne diyeceğimi bilmiyorum ki. Çok fazla konuşmaya da gerek yok zaten. Spiritualized'ın hüznü yine her zamanki gibi. Bir zamanlar Jason Pierce'ın sesinin yetersiz olduğunu düşünürdüm ama sanırım daha iyi kavramaya başladım. Albümlerin tümünü bir kerede dinlemek her zaman grupları tam olarak tanımak için en doğru yol oluyor. Spiritualized çok fazla ilgi gösterilen bir grup değil. Bu da albümlerinin tümünün değil sadece klip şarkılarının biliniyor olmasından kaynaklanıyor. Albüm bütünlüğünü sağlamakta onların üzerine yok gerçekten. "Ladies And Gentlemen We Are Floating In Space" albümlerinin bu konudaki başarısı zaten dillere destan. "Songs In A&E"de bu durumu pekiştirmek için şarkı aralarına "Harmony" adı altında 6 adet küçük soundlar sıkıştırarak belki de varılabilecek son noktaya ulaşmışlar. Toplamda yaklaşık 51 dakikalık muhteşem bir hikaye dinliyormuş gibi. Her zaman Spiritualized şarkılarını western filmi müziklerine benzetirdim. Yine aynı şey oldu. "i gotta fire", "soul on fire", "you lie you cheat", "baby i'm just a fool" harika şarkılar. "the waves crash in" keza aynı şekilde mutlaka dinlenmesi gereken bir şarkı. "sitting on fire"ı ise ayrı bir yere yazmak gerekir, boş bir anınızda yakalanırsanız ağlatma garantili diyebilirim. Yine de şarkı ayırmadan, albüm bütünlüğünü bozmadan dinlemek en gereklisi. Bu yüzden şarkı upload etmiyorum. Konuşarak anlatabileceğim gibi bişey değil.

Hiç yorum yok: