Perşembe, Mayıs 19, 2022

Spiritualized - Everything Was Beautiful

Herkes gitti mi? İyi. Ben geldim. Neden gittin, neden geldin? Size ne be. Hadi başlıyoruz. 

Kaldığımız yer Spiritualized'mış. Tamam işte devam edelim oradan. İyi bildiğim yer. Bilirsiniz zor zamanlarımda iyi bildiğim yerlere sığınırım. Sığındım işte tamam mı? Neden gittin, neden geldinmişmişmişmiş.

Jason Pierce abim de öyle yapmış yeni albümünde. Sığınmış. Daha albümün 1.saniyesinden "Ladies and Gentlemen We're Floating in Space" matematiğiyle karşı karşıya kalıyoruz. 

1. Şarkı "Always together with you" albümün adını söyleyen hanım ablanın sesiyle açılıyor. Diğer albümlerin hiçbirinde bunu yapmadığını bilenler için (-ki muhtemelen bilmiyorsunuz. tamam artık biliyorsunuz) 2. bir LGWFS muhteşemliğiyle karşı karşıya kalacak mıyım acaba sorusunu sorduruveriyor hemen. Dakikalar ilerliyor. 

2. Şarkı "Best thing you never had" bu albümün "Come together"ı olmaya çalışıyor. 2. şarkı hızlı ritmli olsun. Tıpkı LGWFS'teki gibi... Hmmm işte ben tam burada kıllanmaya başladım. Bu Spiritualized albümü çakması falan mı neler oluyor? 

3. Şarkı "Led it bleed (for Iggy)"... for Iggy... for Iggy.. Iggy Pop için değildir herhalde. Araştırmadım kim o Iggy diye. Zor geldi. Neyse... Bi dakika! Abi "Amazing Grace" albümünde de "The ballad of Richie Lee" vardı. Muhteşem şarkıydı, harikaydı. Ama sürekli "şunun için bunun için" diye şarkı isimleri koyduğunda bende "ee biz bunu daha önce görmüştük" düşüncesi iyice bastırmaya başlıyor. Hatta tam burada ip koptu evet. 

Albümün geri kalan kısmında 7. şarkı "I'm coming home again"deki muhteşem gitarlar dışında elle tutulacak, akılda kalacak hiçbir şeye rastlayamadım. Evet Jason Pierce'tan sadece gitar duymak da yeterli belki. Bugüne kadar sadece bu yüzden Spiritualized hastası biri oldum ama sürekli aynı yemeği yemek gibi geldi bu albüm bana. Büyük hayal kırıklığı. Yarın birisiyle muhabbet ediyor olsam yeni "Spiritualized albümünde şu var bu var" diyemeyecek olmak canımı sıktı (eee? bir saattir şu var bu var diyorsun ya serdar? iyi olmadı bu ama silmicem) Albüm kapağıysa tam bir tasarım harikası bu arada. Yine ilaç konseptine devam. Sığınmak...

Neyse işte bu albümü dinleyeceğinize gidip eski albümlere dalın derim. Belki açılış şarkısı hanım ablanın sesiyle başlayan başka albümü de vardır. Bi bakın bakalım.

Hiç yorum yok: