Pazar, Temmuz 06, 2008

Travis 27 Haziran 2008 @ Parkorman

Çok uzun süre bekledik. Zaten Fran Healy de bunu söyledi. 10 sene kadar geç geldiler. Neyse ki sonunda geldiler.

Konser öncesi Taksim'i biraz fazla kaçırınca cuma iş çıkışı trafiğine yakalanıp Sakin konserini kaçırdık. Parkorman'a girdiğimizde Mor Ve Ötesi çalmaya başlamıştı. Burak'ın New Model Army tişörtü gözüme takıldı, bi de Kerem'in fırlattığı penası ayağıma düştü, bende kaldı sadece o kadar. Travis için ne söyleyeceğimi de bilmiyorum. Konser çok güzeldi. Önceleri biraz tedirginmiş gibi başladılar. Ama seyircimiz de gerçekten çok iyiymiş. Hemen hemen tüm şarkılar hep birlikte söylendi. Başta gitarist Andy Dunlop olmak üzere (en yakınımdaki oydu, belki o yüzden öyle gibi geldi) tüm elemanlar da sonradan açıldı. (Andy'nin yeşil-beyaz Celtic atkısı da gözden kaçmadı) (Andy havlusunu fırlattı, kardeşim kaptı, eve giderken düşürmüşüm ama. Çok pisti)
Fran Healy belki de seyircinin iyiliğinden sözleri bile karıştırdı ara sıra. Konser ilerledikçe mutlu oldukları belliydi. Fran'in seyirciyi gösterip Andy'yle gülüştüklerini gördüm. Basçı Dougie'ye biraz uzak kaldım, mimiklerini görmeyi çok istiyordum onun. Biri yeni single J.Smith (world premier olarak çalıyoruz dediler) olmak üzere (Fran bunun için dedi ki britanyada telefon rehberini açınca en çok rastlayacağınız isim) 4 yeni şarkı çaldılar. Konser performansı rock'n roll tarzı olan şarkılardı. Kayıtlarda neyle karşılaşırız görücez.

Şarkı listesini tam hatırlayamıyorum ama The Fear çalmalarını istiyordum, çalmadılar. Blue Flashing Light çalmalarını beklemiyordum, bis'te çaldılar. Why Does It Always Rain On Me çalmayacak gibi yapıp bis sonuna sıkıştırdılar. Klasik gösterileri tek gitarı 3 kişi çalarak söyledikleri Flowers In The Window gösterisini bize de yaptılar.
Arka taraflarda rengarenk şemsiyeler falan açılmış ama sahneye konsantre olduğumdan ben farkında değildim. Bizim seyircimize de aferin Travis'e de aferin. Harika konserdi. Belki de izlediğim en iyi konserdi. Bugüne kadar izlediğim en iyi konser olarak 2003 Massive Attack konserini söylüyordum. Travis bu ödülümü Massive Attack'ten 2 haftalığına mı aldı meraktayım.
Son olarak Fran Healy giderken "see you soon" dedi. Bu önemliydi.

J.Smith Ep'sini de bulmuştum onu da vereyim. 3 şarkı var yeni. J.Smith, Get Up ve Sarah.
Travis - J.Smith EP

Hiç yorum yok: