Cuma, Aralık 15, 2006

4 kurşun tam kafamıza: DANdadaDAN


uzun uzun yazmaya kalksam bitiremeyeceğimden korkuyorum. dandadadan ilk albümü "sen bana birini android"i fono müzik etiketiyle yayımladı. duymayan bilmeyen kalmamıştır artık. zaten pek çok yerde röportajları var. o yüzden (kendilerinin de sıkıldığı üzere) aynı şeylerden (dandadadan'ın isim oluşumu, kuruluş hikayeleri gibi) bahsetmenin anlamı yok. roll ve rolling stone tr.'nin aralık ayı sayılarının -sevdiğim arkadaşımın tespiti olarak, 38. sayfalarını açtığınız zaman zaten bu bilgilere ulaşabilirsiniz. benim söylemek istediğim başka şeyler var;

iki hafta kadar önce
işte genç internet sitesi için yapacağı röportaj için beni de davet eden arkadaşım (kişiye özel not: isim vermem doğru olur mu bilemedim. okursan kusuruma bakmazsın eminim) sayesinde grup üyeleriyle tanışma fırsatım oldu. kendi aralarında son derece eğlenceli insanlar. özellikle yaptıkları kelime oyunlarını duyunca dandadadan, tamburada, naapjazz, randıman kakara gibi isimler bulmalarını normal karşılıyorsunuz. dandadadan şarkı sözlerinin de üzerinde çok fazla durulması ve duyduğumuz lafını esirgemeyen, gerekirse küfür eden dandan hallerinden daha fazlasını içerdiğini anlamak zor olmuyor. söyledikleri şey şu; "biz sürekli çalmak istiyoruz". 15 aralık jazz cafe programları öncesinde (tek başıma gitmiştim. beni hiç yalnız bırakmadıkları için teşekkürler) yine muhabbetlerine ortak olma fırsatı buldum. sürekli olarak çıkardıkları seslere yeni birşeyler katmaktan bahsetmeleri samimiyetlerini de gösteriyor. kadıköy'deki karargahları yada onların dediği gibi "atölye"de şimdiden 2. albüm için 7-8 yeni şarkıyı hazırladıklarını söylüyorlar. programlarında belli bir playlist hazırlamadan geliyorlar ve ortamın durumuna, kendi hallerine uygun anlık şarkı seçimleriyle devam ediyorlar. bu anlık seçimler esnasında albüm dışı şarkılar da dinliyoruz. bunlar şimdilik; "neden saçların beyazlamış arkadaş" ve "sude" coverları, tamburada zamanlarından "mavi", yeni şarkılar "patron", "niye", "boka basma", Bülent Ersoy'a ithafen besteledikleri "bülent".
kesinlikle mükemmel bir canlı performans grubu. şu an için belli olan programları: 31 aralık peyote
3 ocak studio live
13 ocak peyote
16 ocak babylon
DANdadaDAN last.fm grubu ve DANdadaDAN myspace sayfalarından da takip edilebilirler.
son olarak biraz yaramazlık yapmak istiyorum. managerleri "patron" Burak Güngörmüş'e ithafen besteledikleri yeni şarkıları "patron"un 15 aralık jazz cafe programındaki canlı performans videosunu birazcık da Burak beyin "yayınla gitsin" lafından cesaret alarak sunuyorum. buyurun. (NOT: röportaj işte genç'te yayımlandığı zaman linki vericem. slidedaki tüm fotoğrafları da kendim çektim. kullanmak serbest)




Uploaded by serdarcharliebrown

1 yorum:

nóiway dedi ki...

kişiye özel not yerine ulaşmıştır =) isimde ne sakınca olabilir ki?