Perşembe, Eylül 20, 2007

Ars Longa & Clique (19 Eylül Çarşamba Peyote)

Daha önce Radar-Live'da dinlediğim(aslında Clique'i tam olarak dinlememiştim) ama kısa sürelerinden dolayı pek de bişey anlamadığım iki grup dün gece Peyote'deydi. Ben de konser djliği vesilesiyle oradaydım.

ARS LONGA

Tesadüfler doğrultusunda zaten grup elemanlarıyla tanışıyorum. Aslında şimdi onlarla ilgili yazmak zor olacak ama samimi olmak şu an için en doğru olanı sanırım. Ars Longa'nın tarzı gerçekten çok sevdiğim bir tarz. Müzik konusunda hiçbir sorun yok. Fakat bir sorun var ki o da Ars Longa'ya bir türlü tam hakim olamadım. Myspace dışında kayıtlarını bulamadım. Eh yeni yeni dinlemeye başladığınız bir gruba sadece konserleri sayesinde ulaşıyorsanız ayda bir konserle gruba hakim olmak, şarkılara katılabilmek biraz zor. Üstelik vokali ön planda bir grup olduğu için şarkı sözlerini bilerek dinlemek önemli bir mevzuu. Neyse ki solist Sinan'ın net sesi konserlerde bu açığı kapatmaya çok yardımcı. Sahne performanslarında göze batan kötü bir yan yok ve naif duruşları da huzur verici. Konserleri gerçekten huzurlu geçiyor. Dün geceki de bunlardan biriydi. Son şarkıda(neden şarkının adını sorup öğrenmediysem sanki) Sakin solisti Onur'un da vokaliyle gayet güzel eğlendi insanlar.
Ars Longa Myspace

CLIQUEEvet Clique bana göre değil. Bunu dün gece direkt kendilerine de söyledim. Indie-punk-new wave-electronic kırması bir müzikleri var. Gerçekten çok enerjik. Evet haftaiçi için fazlasıyla enerjiklerdi dün gece de. Sahne performansları gerçekten çok iyi, son derece hareketliler ki tarzlarına da uygun olanı bu zaten. Dans etmeyi, Joy Division'ı, The Cure'u, Bauhaus'u, Notwist'i seviyorsanız Clique'leyin(Vauv son zamanlarda güzel sloganlar üretiyorum galiba. Pff kesin daha önce başkaları da üretmiştir bunu. Neyse...) Solist gitarist vs. Utku'yla sound checkleri sonrasındaki kısa konuşmamızda grubun ilk kuruluşuyla şimdiki arasındaki tarz değişikliklerini de öğrenince tebrik etmeden duramadım gerçekten. Ayrıca Utku'dan "ruhani elektronik" terimini de duydum ki bunun doğrudan Thom Yorke-Harrowdown Hill demek olduğunu da anladığımı kanıtladım, Evet Radiohead ve Clique arasında garip bir bağ var kesinlikle. I maybe paranoid but not an android/Ruhani elektronik/Harrowdown Hill(Tabi kimse ne demek istediğimi anlamadı. Fazla mı kişisel oldu ne! Banane)

Yine de o drum machineleri, laptopları sahnede görünce iştahım kaçıyor çünkü duyduğum seslerin o anda çıkarılmadığını bilmek hoşuma gitmiyor. Tabi bu tartışmaya açık bir konu. Neyse.

İnsanlarımız dans etmeyi seviyor. Konserlerine gidin evet. Belki ben de orada olurum. En arka köşede:)
Clique Myspace

Son olarak kendi djliğimle ilgili; evet çok depresif çalıyorum.

Hiç yorum yok: